Hobbyhood / Aktualności /
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak pozbyć się tłuszczu z brzucha?

W artykule znajdziesz porady, jak zniwelować nadmiar tłuszczu z brzucha i dowiesz się, co zapewni Ci wsparcie podczas całego procesu redukcji.

Artykuł sponsorowany

Tkanka tłuszczowa najszybciej odkłada się na brzuchu. Warto zadbać o racjonalne odżywianie, aktywność fizyczną oraz wspomagającą odchudzanie suplementację, aby cieszyć się wymarzoną sylwetką. 

Aktywność fizyczna 

Warto wykonywać regularny trening całego ciała, aby cieszyć się zdrowiem, lepszym samopoczuciem i utrzymać dobrą wydolność organizmu. Dla pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej i w celu wyrzeźbienia mięśni pomocne będą konkretne ćwiczenia na brzuch, takie jak wznoszenie nóg w zwisie na drążku, rowerek, brzuszki czy antyrotacja, angażująca skośne mięśnie brzucha. Aktywność fizyczna powinna być zawsze dopasowana do Twoich potrzeb i możliwości. Wiele osób w procesie odchudzania wykonuje również treningi interwałowe, czyli ćwiczenia o wysokiej intensywności, które prowadzą do większego uwalniania hormonu wzrostu, odpowiadającego za redukcję tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni. Świetne efekty możesz osiągnąć, ćwicząc pod okiem trenera personalnego, który będzie na bieżąco korygował Twoje błędy i uczył Cię właściwej techniki, a także zaplanuje trening w oparciu o Twoje cele. 

Właściwa suplementacja 

Organizm powinien otrzymywać wszystkie elementy konieczne do prawidłowego przebiegu metabolizmu, to znaczy codzienną dawkę odpowiedniej ilości witamin, minerałów, węglowodanów, białek i tłuszczów. U osób, które regularnie trenują, zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest wyższe i w dużej mierze zależne od częstotliwości oraz intensywności aktywności fizycznej. Szybkim i prostym sposobem uzupełnienia braków w diecie może być suplementacja. Osoby uprawiające zarówno sporty siłowe i sylwetkowe, jak i wytrzymałościowe powinny rozważyć suplementację aminokwasami bcaa, które wspomagają procesy budowy tkanki mięśniowej, wspierają spalanie tkanki tłuszczowej oraz pozwalają lepiej odżywić mięśnie i tym samym chronić je przed następstwami intensywnego wysiłku fizycznego. Warto pamiętać o tym, że przyjmowanie suplementów okołotreningowych powinno zostać poprzedzone wykonaniem podstawowych badań oraz konsultacją z lekarzem lub farmaceutą. 

Nawodnienie organizmu 

Regularne picie wody jest niezbędne, aby nawilżyć organizm, wspomóc działanie narządów wewnętrznych oraz przeprowadzić proces przemiany materii i wydalania niepotrzbnych substancji. Warto ograniczyć spożycie soli, która zaburza gospodarkę wodną organizmu i może spowalniać odchudzanie.

Zbilansowana dieta 

Aby pozbyć się zbędnych kilogramów i nieestetycznej oponki z brzucha, należy unikać spożywania wysoko przetworzonej żywności oraz szkodliwego syropu glukozowo-cukrowego, który zwiększa ryzyko rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych, m.in. otyłości czy cukrzycy typu drugiego. Warto wykluczyć z diety słodycze i słodzone napoje, ponieważ zawarte w nich cukry są szybciej przyswajalne przez organizm i odkładane później w postaci tkanki tłuszczowej. Efektywnym rozwiązaniem jest rozpoczęcie diety z deficytem kalorycznym, najlepiej pod opieką profesjonalnego dietetyka. Dodatek do zbilansowanego odżywiania oraz systematycznej aktywności fizycznej mogą stanowić spalacze tłuszczu, czyli suplementy ułatwiające uzupełnienie diety w wysokiej jakości l-karnitynę.

Zdjęcie główne: pexels.com/Karolina Grabowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Losowe artykuły