Hobbyhood / Reklama /
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Co jeść przy aktywnym trybie życia?

Prowadzisz aktywny tryb życia? Zobacz, z czego powinna składać się twoja dieta.

Artykuł sponsorowany

Każdy wie, że aktywność fizyczna dobrze wpływa na funkcjonowanie organizmu. Jeśli jesteś jedną z osób, które nie wyobrażają sobie życia bez sportu, musisz pamiętać  jednej rzeczy — o  odpowiednim odżywianiu. Zobacz, co jeść, jeśli prowadzisz aktywny tryb życia. 

Tłuszcze i węglowodany

Dieta dla sportowców dostarczać powinna wszystkie niezbędne składniki odżywcze jak tłuszcze, białka oraz węglowodany w odpowiednich proporcjach. U każdego będzie wyglądać to nieco inaczej, jednak przyjmuje się, że węglowodany powinny pokrywać najwięcej zapotrzebowania energetycznego, bo aż 55%, zaś tłuszcze 30%, a białka 15%. Intensywny tryb życia sprawia, że twoje zapotrzebowanie na energię wzrasta średnio o około 500 kcal. 

Aby nie dopuścić do wahań glukozy we krwi, twoja dieta powinna składać się z węglowodanów złożonych jak kasze, pieczywo pełnoziarniste czy ryż brązowy. Węglowodany proste zaś powinieneś spożywać w ograniczonych ilościach. Ich źródłem są desery, słodycze oraz owoce, które w dużej dawce przyczynić się mogą do otyłości lub rozwoju cukrzycy typu 2. 

Tłuszcze to nie tylko źródło energii. Pełnią również funkcję budulcową, a zwłaszcza nienasycone kwasy tłuszczowe, do których zalicza się omega-3 i omega-6. Zapewnią ci także prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego i nerwowego, a ponadto wpłyną korzystnie na stan twojej skóry. Ich źródłem są oleje roślinne oraz oliwa z oliwek. Unikaj produktów bogatych w tłuszcze nasycone jak tłuste mięso, ponieważ może ono powodować rozwój chorób serca. Zastąp je natomiast mięsem cielęcym, mięsem z indyka czy schabu.

Jeśli masz problem z ustaleniem swojej diety, wybierz catering dietetyczny Kraków to miasto, w którym znajdziesz wiele ciekawych ofert gotowych dań. 

Dieta bogata w białko 

Odpowiednia ilość białka w twojej diecie jest niezbędna do odpowiedniego funkcjonowania organizmu oraz budowy mięśni. Jednak pamiętaj, że zbyt duża jego dawka negatywnie na ciebie wpływie. Jego nadmiar prowadzić może do zakwaszenia organizmu, spowodować schorzenia wątroby czy nerek, a także osteoporozę. 

Najlepszym źródłem białka jest: 

  • mleko i jego przetwory;
  • ryby morskie;
  • chude mięso i wędliny, które zawierają powyżej 70% mięsa.

Posiłki wysokobiałkowe spożywaj po treningu, ćwiczeniach lub na śniadanie oraz kolację.

Witaminy w diecie dla aktywnych

Jeśli jesteś osobą aktywną, witaminy to niezbędny element twojej diety. Zwróć szczególną uwagę na te z grupy B, które są niezbędne do metabolizmu węglowodanów. Twój organizm ma także wyższe zapotrzebowanie na witaminy antyoksydacyjne jak A, C czy E. To one chronią cię przed działaniem wolnych rodników. Witamina C jest także niezbędna do syntezy kolagenu. Ponadto zwiększa ona wchłaniane żelaza w przewodzie pokarmowym. Jej źródłem są warzywa i owoce. Witaminę E znajdziesz zaś w rybach i olejach słonecznikowych. Jeśli samą dobrze zbilansowaną dietą nie potrafisz pokryć w pełni zapotrzebowania na witaminy, wspomóż się suplementami diety, które znajdziesz na stronie https://zielarnia24.pl/stawy-i-miesnie,308.html.

Zdjęcie główne: pexels.com/Mikhail Nilov

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Losowe artykuły