Na czym to polega – marketing mix i kampanie programmatic, wyjaśniamy!
Promocja swojego hobby
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Na czym to polega – marketing mix i kampanie programmatic, wyjaśniamy!

Nowoczesne formy marketingu internetowego dają nam możliwość rozszerzenia naszej działalności. Świat zmienia się bardzo szybko i jedynym sposobem na zachowanie pozycji jest nadążanie za tymi zmianami.

Pewnie nie raz o tym słyszałeś, poszukując metod promocji swojej działalności, jednak czym w zasadzie jest marketing mix? To zestaw czterech zmiennych, które marketerzy wykorzystują do planowania i wprowadzania produktu na rynek. 

Mix marketingowy – biznesplan to przy nim broszura

Marketing mix może być również określany jako 4P marketingu. Cztery „p” zazwyczaj uzupełniane są o piąty element  – „people”, czyli odbiorcy, który nie jest technicznie elementem samym w sobie, jednak odnosi się bezpośrednio do każdego z czterech pozostałych elementów.

Pięć elementów marketingu mix to:

  • Produkt – to, co sprzedajesz na swojej stronie internetowej;
  • Cena – ile chcesz pobierać za swoje produkty;
  • Miejsce – gdzie sprzedajesz swoje produkty online;
  • Promocja – jak nagłaśniasz swoją stronę internetową lub bloga;
  • Odbiorcy – do kogo kierujesz swój produkt, lub usługę.

Marketing mix jest często mylony z biznesplanem lub strategią marketingową, ale to nie to samo. Jest to zestaw narzędzi, które firma wykorzystuje, aby pomóc w sprzedaży swoich produktów lub usług.

Kampanie programmatic – dla tych, którzy chcą więcej! 

Wykorzystanie kampanii programmatic do zwiększenia widoczności w sieci staje się coraz bardziej powszechne. Ten rodzaj reklamy opiera się na danych uzyskanych dzięki plikom cookies, pozwalającym zweryfikować, jakich produktów lub usług szukają użytkownicy.

Dzięki nim reklamodawcy, jak i wydawcy mogą uzyskać bardziej trafne wyniki. Czy jednak oznacza to, że korzystanie z kampanii programmatic zawsze będzie prowadziło do lepszych wyników? Przekonaj się sam: https://adsright.pl/programmatic/

Programmatic w praktyce

Reklama programmatic pozwala nam targetować użytkowników, którzy chcą kupić nasz produkt w określonym czasie i miejscu. Proces wiąże się z analizą danych z wielu różnych źródeł, takich jak wyszukiwarki, czy sieci społecznościowe. Dzięki temu określamy preferencje użytkowników i wyświetlamy reklamy wtedy, gdy odbiorcy są skłonni do zakupu naszego produktu.

Wykorzystywanie danych to nie nowość, ale dzięki dostępnym dziś technologiom możemy sprawić, że wszystkie nasze kampanie reklamowe będą bardziej efektywne i skuteczne niż kiedykolwiek wcześniej.

Czy warto?

Reklama programmatic, co istotne, pozwala na dotarcie do grupy docelowej w czasie rzeczywistym, w oparciu o jej zainteresowania i inne czynniki (takie jak lokalizacja). Pozwala również kontrolować, ile budżetu chcemy przeznaczyć na każdą kampanię, zamiast wydawać pieniądze na dużą liczbę banerów lub innych reklam internetowych, które nie przynoszą żadnych rezultatów. 

Mając do czynienia z potencjałem niniejszej formy promocji, odpowiedź nasuwa się jakby samoistnie – zdecydowanie warto, bowiem to rozwiązanie, to przyszłość marketingu internetowego! 

Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
ABC Survivalu: Podstawowe zasady rozbijania obozu w lesie
ABC Survivalu: Podstawowe zasady rozbijania obozu w lesie
Każdy początkujący miłośnik survivalu powinien poznać podstawowe zasady dotyczące rozbijania obozu w lesie. Co należy zrobić, aby obozowanie było w […]
Rozwijaj swoje umiejętności: trening strategii i taktyki w grze w darta
Rozwijaj swoje umiejętności: trening strategii i taktyki w grze w darta
Odkryj tajniki treningu strategii i taktyki w grze w darta. Poznaj skuteczne metody i sekrety mistrzów, które pomogą Ci osiągnąć wyższy poziom gry.
EMS – czym jest i kto może skorzystać?
EMS – czym jest i kto może skorzystać?
Trening EMS cieszy się obecnie sporą popularnością. Dowiedz się, czym dokładnie jest ten sposób ćwiczeń oraz dla kogo jest on przeznaczony.
Ostatnie wpisy