Pozycjonowanie to idealne rozwiązanie nie tylko dla właścicieli różnych stron internetowych, w tym sklepów OpenCart czy portali, to także świetny sposób zwiększenia liczby swoich widzów w przypadku kanałów YouTube. Wiele osób zapomina o tym, jak ważne jest pozycjonowanie i jak duży wpływ ma na wszystkie aspekty związane z prowadzeniem swojej firmy w sieci. Dla jednych proces pozycjonowania jest tylko wymysłem marketingowców, a dla innych – podstawowym i najbardziej efektywnym narzędziem do walki z niską popularnością witryny na tle innych. W sieci funkcjonuje pozycjonowanie filmów, dzięki któremu każdy twórca może osiągnąć znacznie większą popularność swoich dzieł i dotrzeć do większej liczby widzów. Nie jest to jednak czynność prosta, dlatego warto ją poznać bliżej.
Marketing w internecie nie ma nic wspólnego z działaniami, które uznawano za najlepsze w prowadzeniu firmy stacjonarnie. Wówczas najlepszymi reklamami były kreacje zewnętrzne, np. billboardy, podczas gdy obecnie prym wiodą działania internetowe. Dla wielu osób kojarzą się one wyłącznie z artykułami sponsorowanymi, tak naprawdę jednak to tylko jedno z wielu rozwiązań funkcjonujących w sieci.
Znacznie lepszym, a przy tym także tańszym i bardziej efektywnym, jest pozycjonowanie. Proces ten polega na podnoszeniu pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, która dla Polaków jest najważniejszym agregatem stron internetowych w całej sieci. Można na niej znaleźć wszystko – od niszowych blogów, aż po najpopularniejsze brandy znane na całym świecie. Skuteczne pozycjonowanie sklepów zupełnie zmienia sposób prowadzenia sklepu firmowego. A jak jest w przypadku filmów?
Twórcy, którzy zarabiają na oglądaniu filmów przez widzów, borykają się z dużym problemem. Otóż osiągnięcie odpowiednio dużej popularności w sieci z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Na rynku znajduje się coraz więcej vloggerów oraz osób, które traktują YouTube oraz inne formy przekazu jako główną formę swojej działalności. Oni, podobnie jak w przypadku sklepów internetowych, również powinni zdecydować się na pozycjonowanie. Proces ten jest jednak zupełnie inny od tego, który znamy z wyszukiwarki Google. Należy bowiem zawalczyć o odpowiednio dużą widoczność w YouTube. To zupełnie zmienia postać rzeczy.
Podobnie jak w przypadku standardowego pozycjonowania, w filmach również liczą się frazy kluczowe. To one są wręcz najważniejszym czynnikiem wpływającym na widoczność danego filmu wśród innych. Frazy kluczowe należy umieścić przede wszystkim w opisie. Pamiętaj – frazy muszą być wplecione w sposób naturalny, aby algorytm nie zauważył próby nadużycia i spamowania. Frazy mają dobrze pasować do zawartości filmu oraz do potencjalnego odbiorcy. Podobnie z tytułem – w nim z kolei powinna znaleźć się fraza najważniejsza i najbardziej konkretna, którą powinni wpisywać widzowie poszukujący tego jednego, konkretnego filmu.
Warto także dodać tagi, które idealnie pasują do zawartości spotu reklamowego oraz do jego przesłania i fraz kluczowych dostępnych w opisie i w tytule. Wszelkie duże różnice mogą być dla algorytmu Google sygnałem ostrzegawczym.
Nie można pominąć także strony powitalnej. W ustawieniach swojego kanału warto wprowadzić opis i wykorzystać odpowiednie frazy kluczowe, które dobrze opisują to, co głównie się na nim pojawia. Warto tu się na chwilkę zatrzymać. Wielu początkujących YouTuberów i firm zajmujących się produkcją spotów reklamowych błędnie zakłada, że w opisie warto umieścić jak najwięcej informacji. To błąd – warto w nim przedstawić wyłącznie najważniejsze informacje o sobie i o swojej marce i uzupełnić go wyłącznie najważniejszymi frazami kluczowymi.
Postęp jest nieubłagany – obecnie prowadzenie własnej firmy w sieci staje się z roku na rok coraz trudniejsze. Kłopoty wynikają przede wszystkim z coraz większej konkurencji na rynku i to nawet w przypadku szczególnie niepopularnych niszy. Praktycznie każdy przedsiębiorca zauważył niskie koszty prowadzenia firmy on-line oraz minimum wymaganych formalności. Własną działalność można założyć w sieci w przeciągu kilku minut, po czym można w zasadzie natychmiast przejść do zarabiania pieniędzy.
Ogromna konkurencja sprawia, że uzyskanie odpowiednio dużej liczby wejść na stronę czy na podstronę filmu wymaga nieco zaangażowania ze strony przedsiębiorcy. Warto przede wszystkim zadbać o pozycjonowanie. To właśnie ten proces jest najbardziej efektywny w sieci i daje zdecydowanie najszybsze wyniki. Jest przy tym także jednym z najtańszych w stosunku do dużej efektywności. Wiele osób błędnie zakłada, że proces pozycjonowania ze względu na duże trudności jest kosztowny – praktyka pokazuje, że bywa zupełnie odwrotnie. Warto to wykorzystać i zapytać agencję SEO o proces pozycjonowania filmów.
Fot.: William Bayreuther/unsplash.com