Hobbyhood / Promocja swojego hobby /
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Dlaczego audyt SEO jest niezbędny?

Prowadzenie własnego biznesu w e-commerce tylko z pozoru wydaje się proste. Niewielkie nakłady inwestycyjne związane jedynie z utrzymaniem i uruchomieniem strony internetowej, brak potrzeby zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej oraz niska finansowa bariera wejścia to tylko kilka z wielu istotnych zalet.

Prowadzenie własnego biznesu w e-commerce tylko z pozoru wydaje się proste. Niewielkie nakłady inwestycyjne związane jedynie z utrzymaniem i uruchomieniem strony internetowej, brak potrzeby zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej oraz niska finansowa bariera wejścia to tylko kilka z wielu istotnych zalet. Są jednak również wady. Jest nią między innymi bardzo duża konkurencja, przez którą wiele firm szybko znika z rynku mimo zainwestowania dużej gotówki w kampanie reklamowe. Niewielu z nich miało jednak świadomość tego, że to pozycjonowanie IdoSell oraz innych CMS’ów ma zdecydowanie większy sens niż wykupienie reklam płatnych. Pierwszym działaniem podczas zawiązywania współpracy z nową agencją interaktywną jest audyt SEO.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to wieloetapowy proces analizy wybranej witryny pod kątem jej obecnego stanu w kontekście SEO / SEM. Całe działanie może wybranej agencji zająć nawet kilka dni, gdyż zespoły najlepszych specjalistów muszą samodzielnie dokładnie przeanalizować witrynę oraz jej kod źródłowy, zdjęcia i wszystkie linki, a także setki innych parametrów mających bezpośredni wpływ na dalsze działania. Sprawdzane są między innymi takie dane jak:

  • adresy URL, linki zewnętrzne i wewnętrzne oraz ich atrybuty,
  • duplikaty, błędy 404 i 503 oraz wiele innych,
  • dane strukturalne, metatagi i metaopis,
  • strukturę serwisu oraz jego kod źródłowy,
  • wszystkie wtyczki rozszerzające funkcjonalność wybranego sklepu, katalogu lub portfolio,
  • wizualna część strony, w tym interfejs użytkownika oraz doświadczenia,
  • i wiele, wiele innych.

Wszystkie te parametry mają ogromny i decydujący wpływ na efektywność dalszych działań, a ich najważniejszym celem jest możliwość zaplanowania strategii w najmniejszych możliwych szczegółach.

Bez wykonania audytu może być znacznie gorzej

Pozycjonowanie IdoSell bez audytu jest nie tyle trudne, co wręcz niemożliwe. Większość działań wszystkich agencji SEO oraz freelancerów opiera się na podstawie wcześniej przygotowanego planu. Dzięki strategii można z łatwością przeprowadzić poszczególne kroki z zachowaniem ich prawidłowej kolejności. Tylko w ten sposób można osiągnąć dobre wyniki w stosunkowo niedługim czasie, a przy tym także ustrzec się przed wieloma standardowymi błędami wynikającymi z niewiedzy lub zaniedbania. Większość z nich można uniknąć przeprowadzając szczegółową analizę całej witryny i jej zgodności z daną działalnością.

W audycie nie ma miejsca na pomyłki

Każdy audyt SEO jest zawsze przeprowadzany w całości przez najlepszych pracowników danej firmy, dzięki czemu przygotowany w ten sposób plan jest w pełni godny zaufania i zawiera jedynie profesjonalne i rzeczowe dane na temat danej witryny. Właśnie z tego powodu zdecydowanie warto skorzystać z usług znanej i lubianej agencji interaktywnej SEO, która gwarantuje prawidłowe przeprowadzenie wszystkich prac.

Fot. Sigmund/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Losowe artykuły